.

Mamselamsen

onsdag, oktober 04, 2006

Vonkis ville så gärna se en av de matbilder som en del "elaka" människor dissar.

Mamselamsens Korv Stroganoff!
Nån form av mat
Asch, jag slänger ut mitt recept också.

- Skala en gigantisk lök... hacka den. Ja ja ja, tårarna rinner. Så det gäller att vara himla snabb.
- Ta bort det där röda höljet på falukorven, som är lagom stor. Skär den i hyfsat lika stora kuber.
- Stek!
- I med grädde och crème Fraiche.... rör runt.
- Släng i en burk konserverade tomater.
- Tryck i tomatpuré från tub. En sträng på ca 15 cm.
- Ketchup. Tryck hårt på flaskan i så där 5 sekunder så är det nog lagom.
- Viktigast av allt! !/3 dels flaska "Touch of taste", kalvfond. Den har jag till allt.
- Grovmalen svartpeppar... efter behag. Salt behövs inte, fonden är väldigt salt.
- Smaka av. Det fattas nått! Alla kockar på TV säger att det ska vara: "Syra, sälta, hetta och sötma". Hmmm... något fattas. Sötma! *rotar runt i kylskåpet* Aprikosmarmelad... det tar vi. Jag slevar i en tre-fyra matskedar.
- Smaka av igen. Lite för sött. Mer syra... häller i en halv burk med syltlök.
- Smaka av. Hmmm.. det duger.
Nu har vi mat för minst fyra dagar. Variation i kosten? Glöm det.

Vassé gó Vonkis.

Over and out/Mamselamsen, som nu ska stupa i säng.

13 Kommentarer:

Blogger Humlan tycker...

Haha, jag hade glömt aprikosmarmeladen och syltlöken!

11:15 em  
Anonymous Anonym tycker...

Den ser så gooood ut! Nu blev jag hungrig. Typiskt när jag ska gå till kojs nu.

11:37 em  
Blogger Simon tycker...

Korv Stroganoff med falukorven i kuber?! Kuber?! Den ska ju vara i "stänger" :D

1:25 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Humlan; Det är den som sätter piff på det hela.

Anne-maj: Jag veeet! :-D

Simon: Inte MIN Stroganoff!

7:18 fm  
Blogger Unknown tycker...

Vad jag blev sugen på syltlök....

7:29 fm  
Blogger PGW tycker...

Vonkis! SNÄLLA be inte Mamsan om matbilder, OK?!

7:50 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vildning: Jag har flera burkar i kylskåpet, som jag vann på ett lotteri på Konsum.

PGW: Har inte du fattat att detta är KONST! Äckel-konst!

8:17 fm  
Blogger Vonkis tycker...

Trodde att det skullle vara mycket mycket värre än så här, Och vilket recept! Väldigt spännande!

Tack så mycket för bilden Mamselamsen

8:34 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Men hallå! Det ser ut som inlagd sill. Det var kanske elakt sagt men jag hade aldrig gissat på korv stroganoff, det måste vara blixtens fel, eller glömde du något i ditt recept? ;)

3:48 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hördudu, det där såg inte gott ut åtminstone inte på bilden

5:24 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vonkis: Vasse go!
Evamor: Du är inte den förste som säger det. :-) Vissa har t.o.m. sagt att den ser radioaktiv ut.

Twisted sister: Jag skyller ALLT på kameran! :-)

5:39 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hm, man ska visserligen inte kritisera det man inte provat, men aprikosmarmelad och syltlök i en korv stroganoff??? Varför inte lika gärna chokladsås och sardiner?

En nästan filosofisk fråga uppommer. Hur "kreativ" kan man vara med ett recept innan man borde vara tvungen att ändra namnet? :-)

Men vad vet jag, det kanske är gott. Det finns nog ett och annat jag äter som du inte skulle tycka låter gott (Sushi med rå sjöborre, Mmmmmm...)

6:06 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Los Angeles: Det låter riktigt läskigt! :-)

8:01 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka